Vanliga frågor och svar

Vad är leveranstiden för min beställning?

När du beställer från VILVO är leveranstiden något annorlunda än vad du kanske är van vid. Eftersom våra produkter skickas direkt från våra leverantörer kan vi spara mycket på lager- och transportkostnader.

Det gör det möjligt för oss att erbjuda våra produkter till ett konkurrensmässigt pris. Den genomsnittliga leveranstiden är mellan 5 och 12 arbetsdagar (Mån-Fre, exklusive helgdagar).

Vad ska jag göra om jag inte har fått min beställning?

På grund av det stora intresset för våra produkter kan det hända att din beställning kommer lite senare än förväntat. Vi hoppas på din förståelse. Om denna period har gått och du fortfarande inte har mottagit något, vänligen skicka ett mejl till Info@vilvo.se så undersöker vi vad som har hänt med ditt paket.

Jag vill byta/returera min beställning, hur gör jag det?

För att returnera en vara, vänligen kontakta vår kundtjänst via Info@vilvo.se. Ange ditt namn, beställningsnummer (t.ex. #0000) som du fått i bekräftelsemailet och orsaken till retur. Vi kommer att ge dig returadressen och bekräfta din retur. När detta är klart kan du skicka tillbaka produkten via valfri fraktfirma.

Vad kostar det att returnera?

Returer är tyvärr på egen bekostnad. Kostnaden beror på vilken fraktfirma du använder. Kolla på fraktfirmans hemsida för mer information om priser.

Vilka är villkoren för att returnera min produkt(er)?

Det finns alltid en returfrist på 14 dagar. Returfristen börjar från den dag du mottog artikeln. Det finns dock vissa villkor för retur. Du kan endast returnera produkten om:

● Returfristen inte har gått ut;

● Produkten är i originalförpackningen och alla etiketter finns kvar;

● Produkten har inte använts.

Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

Vi accepterar betalningar via iDeal, kreditkort och Klarna. Om du är osäker på om din betalningsmetod accepteras, följ stegen på betalningssidan för att se alla tillgängliga alternativ.

Alla transaktioner sker via säkra och pålitliga betalningssystem och är 100% säkra.

Vad ska jag göra om jag inte har fått en bekräftelsemejl på min beställning?

Det är inte meningen, vänligen skicka ett mejl med ditt fullständiga namn och e-postadress till Info@vilvo.se så hjälper vi dig snabbt.

Kan jag avboka min beställning?

Om du vill avboka din beställning av någon anledning, vänligen skicka ett mejl så snart som möjligt till Info@vilvo.se. Ange ditt namn, beställningsnummer (t.ex. #0000) som du fått i bekräftelsemailet och gärna också orsaken till att du vill avboka beställningen.